Jag ville vara speciell.

Valborg.
Nyår.
Jul.


Jag hatar högtidsdagar... det är då man ska vara lyckliga, samlade och glada.
Det är också då alla idealen är som högst och ens brister syns som mest.
Det är då man gömmer sig under täcket för att ingen ska se dem.

Då man tänker att man fan aldrig ska krypa upp igen..


"Jag ville bara fly från mig själv
skära bort min otillräcklighet
men med fläckarna jag glömt
är redan dömd
Jag ville vara intellektuell
Berest, belevad äckligt ung
men arvet väger tungt
Gener & anlag
Allt var ett misstag

& det tar 100-tals år
att dölja felen
Jag är ljusår ifrån
vanställd & skelögd
& det svider som klor
som nya munsår
Ett tredje klass får
när alla lyssnar på dig
Kan du beskydda mig? "

Kommentarer
Postat av: stina

Jag gillar inte heller högtider.

Det är så pressat och man SKA bete sig onaturligt överdrivet trevligt och lyckas man inte får man höra det i hundra år efter

2009-05-01 @ 23:24:20
URL: http://fooobb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR