...och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen .

Sigur Rós.

Åh nu blev jag lite besviken. Sigur Rós stod på min lista över artister som jag skulle lyssna in mig på,
men det visade sig precis att han bara gör låtar på isländska(?).
Så hilma tråkigt då, han verkade ju så bra.
Jag tål verkligen inte att lyssna på låtar som jag inte förstår innebörden av.
Jag menar såvitt jag vet så kan han ju lika väl sjunga om att prisa nazityskland.
Inte okej.

Så Listan över artister jag ska lyssna in mig på blev just kortare:

  • José González
  • Bob Dylan
  • Bruce Springsteen
  • Hultsfred '09 artisterna som jag ännu inte kan tillräckligt bra
  • U2
  • Depeche Mode, eftersom alla herrar som jag lyckas fatta tycke för verkar gilla dem så kanske det vore bra att vara lite insatt.


Är det inte någon som har lite tips till mig?
Det är ju verkligen kul att hitta lite ny musik, så kom gärna med förslag på sådant som ni tror jag kan gilla.
Helst med manliga sångare, för jag gillar nästan aldrig kvinnliga band.

Här har ni min Last.fm annars så kan ni kolla vad jag lyssnar på.
http://www.lastfm.se/user/iskallinuti

Kommentarer
Postat av: emeli

jag vet ju inte vad du lyssnar på förutom knet sen innan men vi kör ändå:



nu tror jag ju inte att du är så dum att du har missat Annika Norlin men hon är ju ett måste. både på svenska och engelska.

en annan bra tjej är Anna Järvinen, tycker åtminstone jag. och Björk. och Firefox AK (Tiger Lou's fru)

annars: Parken, Jonathan Johansson och Nordpolen. den förstnämnda samt sistnämnda var poppis i höstas så dem borde du ha hört någon gång tidigare.

och annars igen: Beirut, Damien Rice, The Cure, Jakob Hellman, Jens Lekman och där sätter vi stopp. : )

2009-04-14 @ 11:02:44
URL: http://poll.blogg.se/
Postat av: emeli

Snow patrol, Kristian Anttila, The radio dept.

2009-04-14 @ 11:06:56
URL: http://poll.blogg.se/
Postat av: Malin

The killers är verkligen ett måste om du nu ska till hultsfred. :)

2009-04-14 @ 11:42:05
URL: http://losemyselftoyou.blogg.se/
Postat av: Jennifer

om du ska lyssna på Dylan rekomenderar jag skivorna Highway 61 revisited, Bringing it all back Home och Blonde on Blonde, Depeches bästa låt i min mening är "A Question of Time" eeh fast live, studioversionen är lite mesig.

2009-04-14 @ 13:15:41
URL: http://hospitalized.name/jennifer/
Postat av: stina

sigur rós är ingen han :( det är som om man skulle säga att kent var en han skärpning nu veronica

2009-04-15 @ 10:05:34
Postat av: jånna påp

åh sigur rós hur kan du säga så? <3

världens vackraste musik ju

ge det mer tid!

finns massor med översättningar på google!

och isländska är ju så vackert så det spelar ingen roll vad han sjunger det blir alldeles...

sprider sigur rós-propaganda



ok det här tycker jag du ska lyssna på:

simon & garfunkel - ja dom vet väl alla hur dom låtar

oasis - britpop

mgmt - lyssna på time to pretend så förstår du

fleex foxes

nordpolen

2009-04-15 @ 18:35:10
URL: http://modernatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR