Du kom till mig mitt i en dröm, sa "rädda mig, håll mig gömd"

Jag måste berätta om en dröm jag hade inatt, eller är mardröm ett mer passande ordval?
Jag tror nästan det.

I drömmen stod jag vid en scen, framför mig stod ett gäng korkade fjortisar.
De pratade om kent, om hur bra de var och började räkna upp de fåtal låtarna som de kunde med bandet.
Ungefär här började jag förstå att det faktiskt var en kentkonsert som jag skulle på.
Jag och Jånna började knuffa undan folk för att komma längst fram, vilket vi snart hade lyckats med.
Sen kollar jag åt sidan och ser Emma och Amanda längst ut på kanten.
De såg rätt glada ut, men jag fick panik för de måste ju stå i mitten vid oss.
Jag minns att det var väldigt viktigt för mig att vi skulle stå i en viss ordning,
som vi brukade så att kent skulle känna igen oss och se att vi var där för att se deras sista spelning.
Plötsligt ser jag hur en otroligt snygg (-93)Markus och svarthårig Sami, även han otroligt snygg i drömmen,
dyker upp vid scenkanten för att börja spela.
På något sätt lyckas jag allafall fördröja konserten och börjar springa runt för att leta upp Joakim,
så att han skulle kunna förklara för vakterna att Amanda och Emma måste stå i mitten.
När jag tagit mig över kravallstängslet kommer en vakt och stoppar mig och jag bara skriker och gråter att jag kommer dö om allt inte blir bra, och att det står massa människor som knappt vet vilka kent är längst fram, medan kent är hela mitt liv och de spelar för sista gången någonsin.


Usch, så hemskt.
Kommer inte kunna behärska mig när det blir sådär på riktigt.
Kommer sitta en vecka och köa och prata med alla i hela världen för att på en bekräftad plats längst fram.


Veronica

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha kändes verkligen som världens undergång för dig:P

2009-07-29 @ 21:18:54
Postat av: jonna

hahahaha uh :( får ångest

2009-07-30 @ 14:04:42
URL: http://modernatankar.blogg.se/
Postat av: Corraan

vad hände med uppdateringen Veronica?? :O :D

2009-08-08 @ 14:42:55
URL: http://inorrlandslivet.se
Postat av: Anonym

eyyy. uppdatera mer för tusan! :D

2009-08-10 @ 10:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR