... men det är långt med bil till Kirunas platåer

URIX kort sammanfattning

Avresa: Onsdag 22.00
Ankomst: Torsdag 09.00
Färdmedel: Bil
Partaj i bilenFann glass på vägen! :D

Torsdagen:
Torsdagen blev ganska seg, eftersom vi var framme vid 9 och vi inte fick checka in förrän 13.
Men vi hittade en mysig liten park som vi satte oss i och picknickade, för att fördriva tiden.
Men tillslut blev klockan ett och vi fick checka in på rummet som delades med skåningar och värmlänningar, som kände en klasskompis till oss, såklart.
På kvällen blev det lokalmusik och pizza.
Finfint.
Äpple <3GräsPromenad
Fredagen:
Första dagen på själva Urix.
Jag & Olga drog iväg till våran workshop - Sökes: unga till projekt.
Där fann en härlig blandning av idioter och snygga ledare.
När workshopsen var klara drog vi runt på staden för att shoppa lite.
En klänning, som ska bli linne blev det för min del.
Efter kvällsmaten drog vi iväg ner till en pysselverkstad för att göra knappar och påvägen därifrån råkade vi gå på ett tivoli. Vilken tur! tänkte jag och kastade mig in i virvelvinden.
Det var resans bästa beslut.
WorkshopSnygging ledare

Lördagen:
En till workshop på förmiddagen. Denna gång om Afrikas ojämnställdhet.
Efter lunch traskade jag och Iza 5 km till något centrum utanför stan som skulle innefatta ett Lindex.
På vägen dit släppte vi av Olga på ett tåg till svärmor.
Ixza och jag fann allafall vårat Lindex och slog till på rean.
Ännu ett linne för min del, så nu måste jag kasta ut någonting ur garderoben, för att med gott samvete kunna avnjuta mitt nya fynd.
Kvällen avslutades med Tacos och spelningskväll på Söderhamns kulturhus.
Simmarrygg kolla vilken simmarrygg jag börjar få!!!Sött transbandSöta Olga<3Lite uppiffadSöta Johan kom och spelade för oss :)
 
Hemfärd: Söndag 09.00
Hemkomst: Söndagen 23.00

Åka biilÅka bil
Trött och sliten.

Sammanfattningen:
53 olästa blogginlägg
57 uppdaterade bilddagböcker
+ 5 kilo minst!
- läskigt mycket pengar


Kommentarer
Postat av: jonna

half baked är bästa glassen

2009-05-26 @ 02:35:23
URL: http://modernatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR