för inatt tror jag vindarna vänder.

Höstens musik kommer, bör och ska vara synthinspirerad.
Exempel på det kan ni se i det, ganska ovarierande, Lars Winnerbäck-soundet som har hängt på synthtrenden!
Det gillar vi!
     Nya singeln "Jag får liksom ingen ordning" skiljer sig rätt rejält från Lars Winnerbäcks tidigare material, men är bra,nästan bättre också.
    Ett till relativt nytt stjärnskott är Markus Krunegårds nya "Hela livet är ett disco", inte så mycket synth där, men en riktigt riiiktigt bra låt med fin text och stundvis rivig sång.
    Om ni har lust för lite bra låttips så kan ni kolla in min Septemberspellista, med mina mest aktuella favoritlåtar.
Cirka 90 låtar, ingen kent, en som är feat J.berg bara.. bra eller dåligt?

En av det hetaste artisterna i listan är Fredrik Johansson, en norrköpingsson som nyligen fått skivkontrakt, nu med 2 skivor på nacken.
Helt underbar kille med fyndiga vänsterstruvade texter, skulle vilja kalla hans musik för Anders F. Winnerbäck, pågrund av trubadursstämningen och textfyndigheten.
Kolla in honom!
Hemsidan: http://www.allakanspela.se/
Spotify: Fredrik Johansson & Hundarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR