Jag blev född för längesen på ett tåg.

Goddag.
Nu har jag packat min väska klar för avfärd till södern, underbart.
Åker om ungefär två timmar, kommer fram om 22.
Haha, vad man blir lat av att vara van vid flygplan, nu när man ska åka tåg.
Fast jag tror att det är rätt bra att det tar tid, för då kan jag göra mina distansuppgifter.
Det är bra, för då slipper jag göra dem sen på lovet.

Nu ska jag upp till matsalen och äta och få pengar, för vi hade hamburgerkväll igår och jag la ut alla pengar.
Det var riktigt mysigt igår faktiskt.
Efter skolan gick jag, Wilmer, Oscar och Magnus ner till Coop för att hämta mitt paket.
När vi var där kom vi på fina idén om att äta middag tillsammans, eftersom det är sista kvällen här uppe i Kiruna.
Jag ringde runt och frågade alla och de flesta tyckte det var en trevlig idé.
Vi skulle ätit halv åtta, men så kom Erik och sabbade,
genom att triggade oss som skulle laga maten och diska till att spela bilspel med honom istället. Hahaha.
Fast det var skitkul och jag vann nästan en gång :)
Allafall. Vid halv tio blev maten klar och vi käkade och pratade skit tills ungefär elva.
Då vi kom på den fina idén att kolla film.
Bara jag, wilmer, Magnus och Erik orkade.
Det slutade med att Erik skrattade så han ramlade ner på golvet och gick hem,
i konstanterandet att han var aaalldeles för trött.
Vi andra konstaterade samma sak och filmen hann aldrig nå slutet.
Synd, för Dödligt vapen är bra.

Tåg - Jakob Hellman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR