Det är ändå redan alldeles försent, det finns inget kvar att hålla fast i.

Godkväll!
 Åh, jag fick lite nostalgi här idag när jag såg en kille i klassen över mig sitta och spela pokémon på sin dator, så när jag hade allafall påbörjat min konfliktanalys och kände att jag förtjänade att äta min kvällsmat i lugn och ro så bestämde jag mig för att kolla på Pokémon 1 filmen som jag laddade ner för ett par veckor sedan. Den var väldigt söt. Jag älskar Pikachu och Meow, de är bara för söta.
 Filmen handlar då om hur ett forskarteam skapar en klon av världens mäktigaste pokémon, Meow. Klonen blir Meowtwo. Han blir arg över att forskarna skapat honom i forskarsyfte, utan att bry sig om honom och som hämd ska han ta över världen och förinta människan, som är så grym och gör pokémon till sina slavar. Genom huvudpersonen Ash och hans Pikachu ser Meowtwo dock att det inte alltid behöver vara så. Deras kärlek och vänskap visar honom att det finns godhet och att det är hjärat, inte styrkan som är starkast.
   , söt film som egentligen handlar om vänskap och kärlek mellan olika.
Ser också lite Frankenstein-koppling till hur meowtwo kommer till och hur han vill hämnas, vilket de till och med påpekar i filmen.
    Tänk att man kunde alla pokémon utantill förr i tiden. Haha.. nu kommer jag knappt ihåg några. Får väl damma av mina gamla samlarkort nästa gång jag åker hem.
Pikachu <- smälter?   Meow <- Sööööt!

 Har förövrigt suttit och letat upp ett sött klipp på datorn, från en kentkonsert som jag var på.
Tog ett tag, men tillslut hittade jag den.
- Vi ska spela en gammal, gammal låt... och vissa säger "ja!" Andra säger "nej!"
Sen skrattar Joakim sådär sött, som jag tror att bara han kan göra...
Det roliga är att Joakim fortsätter att prata en stund och då hör man en tjej i publiken som, lite sött, säger: "Jag gissar på FF!" ja, ni som nu lyssnar på kent kanske fattar det lite roliga.
   Gillar allafall det klippet för Joakims röst är ganska megasöt.

Tjing, det var nog allt för stunden.


Kommentarer
Postat av: jonna

hahaha jag älskar också när han säger det låter så sött

pokémon är också sött, har för mig att jag såg den filmen på bio :>

2009-02-04 @ 00:21:53
URL: http://modernatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR