23 Dec, 2010 #1

I. SÅLÄNGE HJÄRTAT MITT SLÅR, SÅ MINNS JAG DIG NÄR.
En eftermiddag kom det finaste leendet i min väg och jag kunde inte hålla inne känslorna av saknad.
Känslorna av längtan och glädje. De landade som tårar på mitt täcke.





II. FÖR JAG HAR ALLTID VETAT ATT DU INTE SKULLE STANNA. 
Julklappsfika hos Lovisa.
En långlivad tradition, nu i mindre format.
Vi 4 har lämnats kvar som 2.
Jag fick fina öronhängen i guld, jag älskar öronhängen.
Lovisa fick en tröja som tyder på status. En VIP-tröja.
I den kan hon komma hur långt som helst.




III. DÄR KAN TANKARNA FÅ TÄNKA SOM DE VILL.
Affärskvinnan ger sig in i HTML-kodernas värld igen och försökerförtvivlat lära sig att förstå.
Det går bättre nu än förut.
Jag behöver knappt lexikon längre för att utföra enkla uppgifter.
Dagens arbete var att korrigera www.gabriellasofia.blogg.se s header.
Headern blev enkelt fin och passar därför utmärkt till texten strax under.




IV. DU SKA ALLTID FINNAS KVAR. SÅLÄNGE JAG FÅR VARA MED, SKA DU OCKSÅ VARA DET. 
Tisdagan den 21 December var det julbak hos mormor, efter 3 timmars sömn.
Storasyster tog emot i hallen i nyfärgat hår.
Storasyster är fin.
Hon var väl den som var till störst nytta i köket, trots att hon var febervarm.
Jag gick och vilade på sängen och förbannade min sömnlöshet.
När inte heller det hjälpte så gick jag tillbaka till köket och gjorde vita tryfflar med ingefära, efter minnet.
Receptet ligger längst ner i någon flyttkartong. Jag har inte orkat leta.





V. VAD VET DU OM GRYNINGEN FÖRÄN DU MÖTT VARJE MORGON MED SÖMNLÖSA ÖGON.
Går hemma och känner mig som den osmarta flickan i Big Bang Theory.
Inte direkt för att hjärnan har slutat arbeta,
utan snarare för high school-dressen som har kommit på posten.
Små korta shorts i plysch och tillhörande luvtröja.
På fritiden försöker jag lära mig hur man sätter upp håret så att det ser fint ut.
Jag kan ingenting.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR