du var där när jag kröntes kung

I. SÅ DU STÅR GIVAKT MED DIN RYGG RAK & TAR 400 SLAG

I fredags kväll kom Anton hem, kortklippt, på permission.
Anton är en militär.



II. SPYR UTAV DAGEN-EFTER-PILLER

Vi tog bussen mot vätskan; frihet, på lördagen.
Innan staden hade vaknat till liv. 
Innan nattpulsen börjat slå.
I billiga barer fylldes vi, i takt med lokalerna där vi satt.



III. OCH JAG SKA SKYDDA DIG MED KROPPEN MIN

På bussen tillbaka lyssnade jag tårögt till kent,
och när vi gick den sista halvmilen hem skrikandes meningar som:
"Folk är idioter", "Han vill inte bli kung men ändå är han född till det" &
"In sleep he sang to me. In dreams he came."
då var allting nästan stilla, allting utom våra fötter.
Stilla från och med 2009 till Föralltid.
Det kommer alltid att vara så när du är med mig.
Det kommer alltid vara året 2009/10.


// veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR