RT3 i toner.

vi vet ju alla hur djupt musik kan sätta sig i själen. in i hjärtat.
musiken har också en viss förmåga att bränn in namn i sig på
en person,
en plats,
en händelse.

det finns dagar då jag saknar min skadade, konstiga men ibland fina klass.
ibland ganska många dagar.
och varje person i den klassen har fått sitt namn inpräntat i minst en låt i mitt huvud.

idag har jag sammanställt en spellista med en låt för varje namn på min kiruna-klasslista.
varje namn som jag samlat ihop.
25 stycken.

låten i sig kan vara nått som påminner om en fin stund eller en hel person i största allmänhet.

spellistan på spotify:
Klassen

 så nu kära ni är det bara att börja gissa.
kommentera om ni listar ut vilken låt som tillhör er.
eller om ni inte kommer fram till nått, så kan jag ju förklara.




// veronica


ps.

Låtar:

Hulken - Anders
Take on me - John
Zombie - Manfred
Pingu - Isak
Mumin - Jesper
I Am The Walrus - Emil
Columbus - Wilmer
In this house - Anton
Cocaine - Oscar
Magen og hatten - Magnus
Eloise - Erik
Ice ice baby - David Hagsved
I’m Yours - David Eliasson
Chop Suey - Victor
Singing in the rain - Mikael
Tror på oss - Olga
Nån annan - Iza
Jenny from the block - Viktoria
Julen är här - Hassan
Inget stoppar oss nu - Less
Glorious - Nurmi
Walking on sunshine - Corinne
bättre sent än aldrig - Rita
Trololo - Johanna
Born in the U.S.A - Emelie

d.s.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Sjukt awesome idé, ju! Kan inte vänta på alla gissningar ;P

Här är mina:

Zombie måste la ändå vara Emelie eller Manfred? ;)

Mumin är definitivt Jeppe :P

Julen är här är Hassan :)

Trololo = Emil eller John :D



Men vilken i hela friden är min, kan man undra? :O

Känner mig som Hulken för att jag är arg på SJ, men samtidigt skulle jag inte säga nej till lite Cocaine just nu ;)



Får ta och lyssna igenom alla låtarna ordentligt och ge en mer kvalificerad gissning senare ;P

2010-10-04 @ 01:09:14
URL: http://johannaingenannan.blogg.se/
Postat av: veronica

haha. Johanna.. du kan inte gissa på nån annan som trololo kan vara till? ;)

2010-10-04 @ 01:26:36
URL: http://anticatankar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Le gasp! :O



Shit, jag längtar tills man vet vilka alla är :P

Ännu en gång: Sjuuuuukt awesome idé! :D

2010-10-04 @ 02:00:23
URL: http://johannaingenannan.blogg.se/
Postat av: VictorT

Haha, kul ide! Har faktist ingen aning, kan väl utesluta några direkt men nae. Ska lyssna igenom de jag inte hört och ge en mitt-i-prick gissning om nån dag :P

2010-10-04 @ 02:40:52
Postat av: Manfred

Hulken måste vara Anders, Zombie gissar jag på mig, Pingu Isak, Mumin Jeppe, Kentlåten måste väl vara du Veronica? Singing in the rain borde vara Mikael, Julen är här Hassan, Trololo svårplacerad... Born in the USA Emelie, hon gillar Springsteen.

2010-10-04 @ 08:54:32
Postat av: Sarah

Vilken bra idé! Glorious är ju helt klart min! ;D

<3

2010-10-04 @ 09:28:49
Postat av: Wilmer

Men tjena Snuttan Min gissning är ju att columbus är menad till mig. Kan fortfarande lira synth-slingan och kommer ihåg hur glad du blev när jag sa att jag gillade den. Dessutom handlar den om ett fucked up Stockholm och jag är en fucked up stockholmare. walking on sunshine är Corrine, take on me är John, eloise är Erik, I am the walrus är Emil, zombie är Manfred, Pingu är Isak, Mumin är Jesper, Magen og hatten kan inte vara någon annan än magnus, born in the usa är Emelie, trololo är Johanna, Im yours är david Eliasson, hulken är Anders, Singing in the rain är Ingemyr och glorious är Nurmi resten är gissningar.

2010-10-04 @ 11:01:56
Postat av: Wilmer

Jag borde ha styckesindelat mitt förra inlägg

2010-10-04 @ 11:03:01
Postat av: ajz

Nån annan ääär miiiin!

och wilmer och manfred var fan awesome på gissa!

2010-10-04 @ 11:07:19
URL: http://reflexer.blogg.se/
Postat av: Wilmer

för övrigt är the incredible hulk tv theme sjukt bra och jag älskar att den låten finns med i senaste hulkfilmen genialiskt.

2010-10-04 @ 11:32:39
Postat av: Emelie

Haha vilken fett bra ide! Och håller med ajz, wilmer och manfred förslag är klockrena, själv tycker jag väl att både cocaine och zombie passar in på hela vår klass, cocaine för vår speedade och helt flummiga humor, samt zombie för vår mentala slapphet ;P



ok nu sitter jag här och gissar medans jag lyssnar.... victor? är det chop suey? (och tack! har fan letat efter den låten i månader! ^^)

jag tror på oss? nurmi?

in this house, är det anton, vet att han gillade gospell :)

venne varför jag får känslan att victoria är Jenny from the block, hon gillade beyonce vet ja ^^

Eloise? erik? :O

annars gissar jag som wilmer och Manfred :D



och igen sjukt bra ide ^^



2010-10-04 @ 13:11:47
Postat av: Johanna

Jag är fortfarande förvånad över att jag skulle vara Trololo? Inte på något dåligt sätt, asså, bara det att jag alltid typ associerat den med Emil själv ;P



Men jo Emelie. Jag fick också känslan av att Victoria's är Jenny from the block! :D

2010-10-04 @ 13:22:10
URL: http://johannaingenannan.blogg.se/
Postat av: Hassan

AHH!

Vad grymt av dig Veronica :)

men så var det ju dethär med att gissa, inte riktigt min grej...

Kan man få veta vilken man är?

Nurmsan är i alla fall Gloriuos, den har hon spelat alldeles för många gånger för mig ;)

2010-10-04 @ 13:42:26
URL: http://hassaniholland.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men vänta lite nu. "Bättre sent än aldrig" måste la (no offense) vara Rita, eller? ;P

2010-10-04 @ 14:57:27
URL: http://johannaingenannan.blogg.se/
Postat av: Emil

De enda jag kunde sätta direkt var Pingu, Mumin och Zombie. Undrar varför :D

Wilmers är nog den bästa gissningen.



Och din version av pingu-låten är SJUKT LÄSKIG!!!

2010-10-04 @ 16:11:34
Postat av: Anonym

fiifan, den här var kul! Bra gjort Veronica :) Får man gissa på att jag kan vara "Walking on Sunshine" ? :D

2010-10-04 @ 17:01:05
Postat av: Hassan

Haha, Johanna!

Din gissning på Rita var bra ;P men det stämmer ju, bättre sent än aldrig!

2010-10-04 @ 17:19:55
URL: http://hassaniholland.blogg.se/
Postat av: VictorT

Ok, jag gissar på att låten som handlar om självmord, Chop Suey, påminner om mig? eller en fin stund?? :P

2010-10-04 @ 17:51:23
Postat av: Emil

Nej då, Victor, din låt är Julen är här, ju.

2010-10-04 @ 18:07:33
Postat av: Wilmer

Bara för att jag vet att många kommer att läsa detta "THE GAME"!

2010-10-04 @ 18:16:11
Postat av: Emil

Men URRRRRRRRRRRRSH på dig Wilmer.



Ska för övrigt ta tillfället i akt och nämna att jag verkligen gillar listan. Man ska vara nöjd med sin låt här i livet :P

2010-10-04 @ 18:51:40
Postat av: Wilmer

Haha nöjd med sin låt!

2010-10-04 @ 19:08:27
Postat av: Veronica

Härligt emil!



Fan, blir riktigt glad över att ni engagerat er så mycket som ni gjort. Trodde att folk kanske eventuellt skulle kommentera sin egna låt bara, inte gissa så många !



Men fan vad roligt att ni gjort det!



Kommer skriva ut vilka alla är och varför imorgon kanske, så alla hinner :)



puss på er!

2010-10-04 @ 21:16:30
URL: http://anticatankar.blogg.se/
Postat av: Viktoria!

Vad kan jag vara? Jennifer from the block, för att min sådan cd fastnade i skolans minibuss?? ,eller vilken är min,, Känns som tror på oss är olgas iaf,, heheh. :) <3

2010-10-06 @ 15:31:25
Postat av: Anonym

Var är facit då?

2010-10-16 @ 14:38:12
Postat av: Anonym

Jaha, det fanns där nu, ha ha =P

2010-10-17 @ 20:08:50
Postat av: Corinne :)

<3

2011-01-27 @ 10:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR