vi var i en annan division

du ser andra halvan av solen
när den sjunker i väst
jag sitter ensam här och undrar
var vi hamnar härnäst
med dig på andra sidan jorden
får jag tid till ingenting
medan natten fäller
blåkalla skuggor häromkring

vi skulle klara vad som helst
vi skulle aldrig säga nej
och vad du anförtror åt mig
ska jag anförtro åt dig

det är en storm på väg i natt rannsaka och bekänn
Guds son ska komma nerstigen från himmelen igen
du ska stå naken framför sanningen
och jordens alla kval
han ska pröva din styrka
han ska testa din moral

vi står tysta framför skälet
där sommaren tar slut
som tonårsbarn på hemväg
efter gårdagens debut
nu skulle inget bli som förr
vi var i en annan division
vi kunde höra höstens mörka vatten
brusa under bron

vi skulle klara vad som helst
vi skulle aldrig säga nej
och vad du anförtror åt mig
ska jag anförtro åt dig

och alldeles nyss
fick jag lyssna till ditt skratt
och du berättade att du saknar mig i natt
det gör jag med
det är så tyst nere från gatan
som det aldrig annars är
det är som om natten här har sett allting
och stilla sjunger med

en elegi för alla sorger
den där hösten handla om
för en mor som sjukna in
för ett barn som aldrig kom
för skuggan över gården
där aldrig solen lyste in
för en ork som inte fanns
du saknade min jag saknade din

för en tystnad mellan väggarna
som skar genom cement
två ögonpar i tomhet
från september till advent
för en man som gick till jobbet
som om inget hade hänt
för en kvinna som sa
allting är förstört, allt är bränt

en elegi för alla vägar
som vi inte vandrat än
för en tid som bara går
och aldrig kommer igen

vi skulle klara vad som helst
vi skulle aldrig säga nej
och vad du anförtror åt mig
ska jag anförtro åt dig

- Lars Winnerbäck

// veronica

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-09-02 @ 20:50:11
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR