10 Augusti, 2011

# DET VAR SÅ LÄNGESEN SIST JAG KÄNDE HJÄRTAT SLÅ.

I.
Det finns så många saker hos dig
som får mitt hjärta att slå så mycket snabbare,
eller kanske inte slå alls.
Jag vet inte.
Tillexempel när du sträcker dig efter sladdarna vid dörren,
de sitter lite för högt upp
och du är ju så fruktansvärt kort.
Då ser man en liten bit av din mage
och jag vet ju egentligen att jag inte borde kolla.
Det känns som att hela världen ser mig.

Eller när du pratar om gamla minnen till låtar.
Jag var inte född när de spelades på radio, du var på fest.
Sen smeker du mitt hår och vi tystnar.
För vi vet nog hur märkligt det är.

Och minns du gången som du klappade mig på benet,
kallade mig raketforskare?
Du hade ingen pakethållare på cykeln, sa du.
Jag undrade varför du berättade det.
Då sa du att det var synd för du kunde inte skjutsa mig hem.
Jag var för trött då så nästa gång vi sågs slog jag en dörr i ansiktet på dig,
för du hade ditt blonda sällskap.

Senare sjunger jag ochmin vän på din låt.
Du kommer in och fixar högtalare.
Det var det finaste som hänt mig den månaden,
efter den morgonen du kysste mig på balkongen framför din pappa.
Såklart.

Jag antar att du minns alla gånger som vi skrattat tillsammans,
åt alldeles för tråkiga saker.
Jag lovar att du inte ens vet alla de gånger som jag velat bryta ihop,
och gråta i din famn.
För att det känns alldeles för tungt.


II.
Jag tror ofta att jag är en så fantastiskt välplanerad,
genomtänkt
och kärleksfull person,
tills jag träffade dig.
Ditt leende fick mig att smälta,
dina hårda ord fick mig till den hårdaste av isar.
Jag släppte allt det jag någonsin stod för;
mycket för din skull.

Du var mannen 1, som kom att bli mannen 2.
För den allra första gången.
Vi vann väl båda två den natten när du tog mig i handen.
Du för gamla bråks skull,
jag för gammal kärlek.

Jag kommer alltid ha svårt för att trotsa dig när du ler,
och det är så fantastiskt dåligt.

III.
Du delar hans leende,
Hans namn
och hans utseende.
Jag skulle kunna lådsasblunda för all evig framtid
om du skulle ligga kvar emellan mina lakan.
Du försvann, för att du trodde att jag sov.
Men jag kommer aldrig glömma hur din hand drog över min hud,
hur dina ögon försökte tränga genom min kisande blick.
Hur du suckade och sa att jag var söt.
Fast att du trodde att jag sov.
Jag ser mig aldrig så ofta över axeln som efter den morgonen jag lät dig gå.

IV.
Där är du igen.
Lika overklig som förut.
Lika vacker.
Om det fanns ord för att beskriva hur mycket jag saknar din röst,
samtidigt som jag skyr den,
för att den gör mig så svag.
Hade orden funnits hade jag skrivit dem,
diktat upp dem till den finaste av meningar.
Men orden finns inte
och jag är inte poet nog att binda ihop de orden.
Så nu så får det räcka med att jag aldrig någonsin kommer glömma dig,
och att jag aldrig kommer låta någon komma i vår väg.
Inte ens en, inte två, inte ens hundra.
Det finns ett tillfälle i livet som du alltid kommer att se tillbaka på.
Det tillfället är med dig.
Varenda gång vi setts.



Kommentarer
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Hej!



Ser att du har gjort ett bannerbyte med http://callismycken.blogg.se/ och undrar om du vill göra detsamma för http://angelicashop.se?



Läs här: http://angelica.blogg.se/2011/september/vill-du-hamna-i-min-meny.html



Vore superkul, KRAM!

2011-09-06 @ 13:40:32
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: cindy's ▲

Stilren låt! :)

2011-12-11 @ 19:13:02
URL: http://cindyvuong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR