9 Feb, 2011

I. CIRKELN SLUTS IGEN VID RINGEN PÅ CENTRALEN.
Påväg till Stockholm så lyssnar jag på kent och tiden rusar förbi.
Jag längtar efter cigaretter vid éntren, längtar efter människor,
jag längtar efter hissens mellankoli när den måste åka till bottenvåningen.


II. DET ÄR INTE SLAGEN SOM KÄNNS ( LJUG IGEN )
Imorgon kommer stormen hem till mig igen.
Jag är rädd för att telefonen ska vara tyst, men ännu mer rädd över att han kanske ringer.
Jag saknar honom så mycket nu att jag inte kan lägga band på mig själv.
I vanliga fall så brukar jag slå in mig själv i de mest svårlösta knutarna så att ingen någonsin ska kunna skala av mig.


III. GE MIG ALLT DU HAR
Med dig så vill jag resa världen runt.
Se på allting som är fint, allting som man så lätt missar.
Jag vill se solnedgång från Katarinahissen i ett lätt rus av glädje och alkohol.
Din ryggrad som fösvinner in under vita täcken och lätta ryckningar.
Sånna stunder som du sover bort, medan jag ligger vaken.
Din vassa tunga på min, eller i alla fall i närheten, är det enda som nu forcerar i min hjärna


Kommentarer
Postat av: järnspöken

var du på Kentkonserten 9/2-08 i Jkpg?

2011-02-14 @ 19:19:43
URL: http://lallabecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR