21 Feb, 2011

I. GE DEM ETT FINGER OCH VÄRM MIN HAND (I ETT ISKALLT IKEALAND)
18e Februari tar jag och Emma bussen till Ikea.
Snön yr utanför fönstren och Emma diskuterar väderproblem med damen på sätet framför.
Jag är ganska tyst, ler och tycker att det är så himla fint.
På Ikea går vi och slänger med kent-tygpåsar och vagnar för att köpa tyg,
fast vi äter mest.
Vi köper i alla fall två tyger som Emma samma kväll ska sy örngott av till mig.
De är inte klara än.











II. JAG HAR INGA VÄNNER KVAR, VISST ÄR LIVET UNDERBART.
19 Februari vaknar jag med Anton i min Lilla vita lägenhet. För sista gången på länge.
Anton fyller 20 och ska flytta utomlands. Hela vägen till Norge.
Vi går på stan för att rusta upp Antons garderob, sen kollar vi lite på skivor. 





Anton blev min Cowboy på natten. Någon liter fullare.






III. VALS FÖR SATAN ( DIN VÄN PESSIMISTEN )
Jag kommer att sakna er.





IV. INGEN LÄMNAS KVAR, VI HÄMTAR DIG BAKOM FIENDENS LINJER.
Lever det fina livet på Åsögatan med Emma och Jonna. Vi äter gott och ser på dålig tv.





V. NER FRÅN MINUS 15 GRADER.
Det är inte lika kallt idag så jag testar skinnjackan och den fungerar på vägen till skolan. Jag fryser inte alls.
På vägen hem är det inte likadant. Då blåser det kallt och det isar inuti.
Det var en bra dag idag, ändå kryper kylan inifrån och ut. Jag tycker inte om Frescati. 




...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR