It's the freakiest show.

Hej.
Dagen idag började inte så bra. Vaknade av larmet 07. och var oerhört trött för jag hade vaknat flera gånger under natten och dessutom drömt om att jag gått i sömnen. Jobbigt.
Kom fram till att jag kunde skippa engelskalektionen,
eftersom vi har grupparbete och min del i grupparbetet är att illustrera bilderna, vilket jag inte kan göra
förrän de andra i gruppen lagt fram storyn. Men de andra kom inte till skolan, så det verkar ju inte gå så bra med det grupparbetet.
   Nästa lektion var Matte, men den lektionen var jag och Olga tvungna att spendera till att planera inför att FUF (Föreningen för unga forskare)
som skulle komma vid lunch.
Till lunch var det tacobufé och med den kom ett trevligt paket, nämligen kent singeln Kräm som jag vunnit på tradera. Helt underbart.            
kräm?

    
    Mellan 13 och 14 tog vi då hand om cirka 35 nioårselever, varav 4 hade kommit hela vägen från Lidköping och när det var klart gick vi ner till simhallen för att ha gymnastik med klassen.
Det var rätt kul på simhallen. Vi simmade med simfötter, tävlade och sånna roliga saker.
Älskar verkligen att vara där. Det är så avslappnande.
    Kom hem från simmningen kvart i fem och fem minuter senare ringde Olga och sa att jag var tvungen att komma till skolaulan och underhålla niorna igen. Vi körde en väldigt kul lek med dom som heter bröllopsnatten fram tills kvällsmaten vid sex. När vi skulle sätta oss för att äta så kom Emma fram och sa att det var genrep till Space port America presskonferansen, som ni får höra mer om imorgon. Rätt så stor grej. Vi sprang ner till skolan för att repa låten, Life on Mars. Det gick rätt bra så jag kom iallafall iväg till middagen rätt fort. Egentligen skulle vi kört ett quest efter middagen, men det blev inte av, dels för att niornas skola brann upp under tiden vi åt och dels för att Emma, som är ansvarig för kursen var tvungen att fixa med Spaceport-konferansen.
Kul att det i princip aldrig händer någonting i Kiruna och när det väl gör det så händer allting samtidigt. Hoja.
Skola brinner i Kiruna
Klockan är nu 20. 21 och jag är så slut att jag tror jag ska sova.
Fast jag borde plugga matte
borde plugga biologi
borde plugga elektronik
borde verkligen plugga samhäll
borde plugga engelska.
Det enda ämnet som jag har som jag inte behöver plugga är svenska.
 Livet i norr går inte riktigt ihop riktigt just nu.
4 timmar extra/ dygn så kanske det hade rullat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR