tom är ingenting och det var tomt i mig

jag har aldrig någonsin känt mig så tom i huvud,hjärta,själ som jag gör just nu
fast jag borde ha hundratusentals saker att fylla mig med
det känns som att hjärtat är borta
men huvudet värker, som i träningsvärk
men svaren kommer aldrig
det är tyst i telefonen när jag vill ha någon att prata med
men när dom sen väl ringer så trycker jag bort samtalet
för jag orkar inte
det finns inte någon kvar här inne som kan prata
ögonen vill gråta
men tårarna är slut
jag har ingen ork
sätter jag mig vid datorn för att skriva skolarbete,
vilket jag verkligen måste göra
så ekar huvudet tomt
och orden fastnar och kan inte komma ut
istället sätter jag mig i sängen
och gråter tårarna som inte kommer ut
jag tar nya tag efter helgen
i tron om att jag bara behöver vila ut
men måndagen kommer
lektionen börjar
jag går ut, lägger mig i en soffa och somnar
längtar efter någonting som jag inte längre vill ha när det kommer
längtar efter ett band som inte längre känns
längtar efter idoler som inte längre finns
det är lätt att ta ledigt från skolan
lätt att ta ledigt från människor
men det är omöjligt att ta ledigt från sig själv
det är omöjligt
och jag orkar inte med den jag har blivit
en tråkig, ful och irriterande person
utan hjärna, ambition och hjärta
utan allting som jag värderar
det känns bara som om en kram, tröst, prat kan få mig tillbaka till att le
men ingentig kommer ut
på onsdag kommer jag förmodligen
ännu en gång
få hjärtat krossat för män som inte bryr sig
män som har tusentusen små fans som springer runt dem och är söta
jag är inte sån
jag ger hela mitt hjärta
och mitt hjärta är borta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR