Skövde 13/11-10

INNAN MÖRKRET FALLER

06.15 lade jag mig i baksätet på bilen för att sova hela motorvägsbanan ner mot Skövde,
det gick inte så bra som planerat då mamma satte på ljudboken.
Uppläsarens mörka, släpiga röst dånade bakom min kudde hela vägen ner,
och jag somnade vid infarten till staden.
Klockan hade inte ens slagit 9 innan jag kom in till Magnus,
och vi ställde oss nere på gården och förundrades över alla människor som var ute, uppe, påväg.
Det var ju lördag.

På tidiga kvällen, innan det ens blivit mörkt gick Magnus in i duschen och jag bytte svart mot svart i kvällens outfit, satte champagneflaskan mellan låren för att skruva upp till tonerna av lite för hög, hastig pulserande musik.
Passade på med kent medans Magnus var borta, fast sen blev det mest dansband.
Det var ju trots allt i Västa Götaland.






DET HAR INTE SAMMA CHARM ATT RAGGLA HEM KLOCKAN 5.

I trapphuset mötte vi en kille som hade hört att det skulle vara fest.
Javisst, välkommen sa vi.
Vem har sagt att man inte kan ha fest på tu man hand?
Han följde med upp och vi spelade bilspel. Jag förlorade, nästan varje gång.
Och vi ledde-på-partymode-dansen






OCH MAGNUS GICK IN I EN VIT KORRIDOR KVARTEN FÖR ENSAM OCH STAN FÖR SVÅR

Det blev dags att ramla bort till utelivet där tumlade tungor runt, fötter värkte och läppar log.
Det var fint, men för mycket för insomnian att klara, så vi tog oss hem för en halvhjärtad efterfest.
En halvhjärtad, halvnaken, så jag ringde wilmer.
Därifrån gick det från halv till helhjärtat i ett långt-in-på-natten samtal om livet,
allt det fina, men mest det fula.







fetstilt - Lars Winnerbäck
// veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR