du som skriver om vad kärlek är.

# HAVET GAV OCH HAVET TOG 
II.
det finns så många fina saker i oss,
och jag har kanske lärt mig att se det nu.
på en båt, jack & rose.
ett vidsträckt hav, jag & du.

"så häng dom högt"

det var iskallt i rummet och jag höll dig i min famn.
trots att det är han som ska hålla henne.
som en färja mot hamn
och jag bekände.

"så häng dom långsamt"

jag trodde du förstod mig, så orden stanna i min mun.
jag försökte svälja ner förnekelsen där, på din balkong
jack & rose, i din säng.
du & jag, vår jargong

"men häng dom högt"



# LÅGLANDET.

I. och jag tänkte på dig när risfåglarna flög,
över danska landskap, där solen sken kall
jag kan inte dansa, men jag kan stå pall. 
jag tog skada av att jag trodde jag dög.




// veronica

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver jättefint!

2010-09-11 @ 02:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR