Början av Januari #2

I. JAG HAR KVAR AV SOMMAREN OM DU BEHAGAR KOMMA HEM IFRÅN ENGLAND.

Den 11 Januari gjorde jag mig fin för att möta upp den engelska delen av mitt lilla hjärta.
Hon och jag har blivit storstadsflickor nu och vi kände knappt ens igen varandra på perrongen.
Vi har ju växt upp så fort.
Innan jag vet ordet av så har jag halva Motala i min lägenhet och jag tror att jag sakta börjar se en kontur,
av det fina livet.





II. DU ÄR MIN BÄSTE VÄN. DÄRFÖR GER JAG DIG EN VACKER RING SOM JAG HAR GJORT.
12 dagen flyttar Lovisa in i min Lilla vita. Det känns som om hon aldrig ska lämna mig.
Vi går och handlar på Coop och kommer på varandra med att fråga:
"vad vi behöver" och "vad har vi hemma"
Jag hämtar och lämnar folk i trapphuset medan hon börjar med maten och diskar.
På onsdagkvällen gör jag två äckliga drinkar och sen möter vi upp Lisa och Linnea för sushi.
När natten börjar falla sitter 7 små själar runt min säng och dricker fötterna rundare,
sen går vi ut och dansar tills vi inte har några fötter kvar.
Ler till Håkan, Familjen, Florens. Jag skulle kunnat stanna hela livet på Baba.
2 sängar, 4 tjejer. Himlen.

Morgonen efter mår jag och Lovisa illa och lägenheten är inte lika vacker längre.
Det ekar så tomt mellan väggarna hela söndagen när hon har åkt.












Kommentarer
Postat av: olai

fin text o finfina bilder:D

2011-01-20 @ 23:22:43
URL: http://olaiforpresident.blogg.se/
Postat av: engelska delen av ditt hjärta

kommer snart till sthlm ska du se. puss fining<3

2011-01-21 @ 00:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ANTICATANKAR